Do góry

Klienci biznesowi

Kancelaria

e-commerce i social media

Nie budzi wątpliwości, że sprzedaż i zakupy online dominują nad zakupami stacjonarnymi i stały się właściwie standardem. Konsumenci oraz przedsiębiorcy coraz częściej korzystają z usług e-sklepów, które oferują atrakcyjne oferty cenowe, promocje, zniżki oraz szeroką gamę produktów, często niedostępnych w konwencjonalnych sklepach.

Branża e-commerce wciąż się rozwija – a co za tym idzie stawiane są przed nią coraz to nowsze wymogi prawne, chroniące zwłaszcza konsumentów przed nieuczciwymi praktykami handlowymi i niewłaściwym przetwarzaniem ich danych osobowych.

Nie należy zapominać, że prawo obowiązuje również na platformach społecznościowych. Posty sponsorowane, konkursy, rozdania, współprace z markami, lokowanie produktu, akcje rabatowe oraz cały marketing, nierzadko stawiane są pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK), który aktywnie poprzez swoje social media ocenia działalność influencerów, czy youtuber’ów.

E-sklep zgodny z prawem – prawna obsługa sklepów internetowych

Właściwie żaden sklep internetowy ani witryna internetowa oferująca jakiekolwiek usługi świadczone drogą elektroniczną nie może obejść się bez dobrze opracowanego Regulaminu, Polityki Prywatności oraz polityki zarządzania plikami cookies.

Przed właścicielami witryn internetowych i wszystkimi sprzedawcami handlu elektronicznego stoi wymóg spełniania obowiązków nałożonych nie tylko przez polskie ustawy, ale także rozporządzenia
i dyrektywy europejskie takie jak Dyrektywa Omnibus czy Akt o usługach cyfrowych (DSA).

Oferujemy szerokie wsparcie prawne w dostosowaniu działalności naszych klientów do obowiązujących standardów prawnych, m.in. opracowujemy:

  • Regulamin sklepu internetowego wraz z formularzami,
  • Regulamin usług świadczonych drogą elektroniczną,
  • Regulamin newsletter’a,
  • Politykę zarządzania opiniami,
  • Politykę prywatności,
  • Politykę cookies i treść cookie banner,
  • Regulaminy programów lojalnościowych,
  • Regulaminy akcji promocyjnych,
  • Umowy z dostawcami i podwykonawcami.

Klientom, którzy nie są do końca zorientowani, czy ich witryna działa zgodnie z obowiązującym stanem prawnym, oferujemy przeprowadzenie testowania sklepu internetowego, w wyniku którego podsumowujemy jakie obszary i funkcjonalności wymagają aktualizacji lub wprowadzenia. To doskonały sposób na zdiagnozowanie nieprawidłowości prawnych i dokonanie przez klienta wyboru odpowiedniej oferty opracowania przez kancelarię niezbędnej dokumentacji.

Wspieramy w świecie usług cyfrowych, treści cyfrowych i towarów z elementami cyfrowymi. W przypadku oferowania w Internecie dostępu do takich produktów jak webinary, szkolenia on-line, muzyka, e-booki, gry, aplikacje mobilne czy hosting/przechowywanie, danych w chmurze, nierzadko konieczne jest wsparcie prawne w przyporządkowaniu towaru do prawidłowej kategorii i co za tym idzie – zastosowanie odpowiednich przepisów w Regulaminach i procedurach.

Doradzamy w jaki sposób prawidłowo ogłosić promocję na towary lub stworzyć program lojalnościowy, by nie narazić się na ryzyko naruszenia praw konsumentów. Kompleksowo weryfikujemy ścieżkę zakupową i każdą funkcjonalność interfejsu, nie zapominając o niezbędnych klauzulach, checkboxach i rozwiązaniach jakie wymusza na sprzedawcach RODO oraz prawo konsumenckie. Przygotowujemy wzory procedur i schematów działania w przypadku reklamacji, zwrotów i innych sytuacji związanych z obsługą klienta.

Posiadamy również doświadczenie w doradztwie dla marketingu firm w branżach, przed którymi stoją większe rygory prawne w zakresie e-marketingu np. w przypadku reklamy wyrobów, czy zabiegów medycznych i suplementów.

Udzielamy wsparcia prawnego naszym klientom w przypadku naruszeń marki, praw autorskich, czy znaków towarowych. Oferujemy kompleksową obsługę – pomagamy w dochodzeniu roszczeń od kontrahentów oraz udzielamy doradztwa prawnego w innych obszarach związanych z działalnością gospodarczą naszych klientów, m.in. udzielamy pomocy prawnej w prawidłowym oznaczaniu
i etykietowaniu produktów.

Reprezentujemy naszych klientów w sprawach przed Miejskimi Rzecznikami Praw Konsumentów, UOKIK czy UODO.

Social media – wsparcie prawne w ramach influencer marketing

Influencer marketing to obecnie silnie rozwijający się obszar w marketingu internetowym, a jego rola
w promocji marek i produktów stale rośnie. Influencerzy są osobami rozpoznawalnymi w sieci, których śledzi szerokie grono obserwujących, głównie za pośrednictwem mediów społecznościowych. Trzeba jednak pamiętać, że prawo obowiązuje również na Facebook’u czy Instagramie a organy kontroli także aktywnie uczestniczą w wirtualnej rzeczywistości i wyciągają konsekwencję w przypadku naruszeń.

Oferujemy wsparcie dla wszystkich użytkowników social-mediów, którzy za pośrednictwem swoich profili i fanpage’y reklamują produkty i usługi, tworzą treści wideo, zdjęcia lub posty na swoich profilach oraz nawiązują współprace z markami na promowanie ich produktów:

  • Sporządzamy, weryfikujemy i pomagamy w negocjacji umów dla ambasadorek marki, umów o współpracę z markami lub innymi użytkownikami social-media, kompleksowo regulując wszelkie aspekty związane z działalnością naszego klienta (prawa autorskie, wynagrodzenie, zakaz konkurencji, poufność, ochrona wizerunku),
  • Opracowujemy Regulaminy i zasady konkursów, rozdań i innych aktywności angażujących followersów,
  • Doradzamy w jaki sposób legalnie oznaczać treści komercyjne, reklamy oraz współpracę
    z markami oraz autopromocję, by ustrzec się przed stosowaniem nieuczciwej praktyki handlowej,
  • Sporządzamy weryfikujemy i pomagamy w negocjacji umów o obsługę social media, umów
    z grafikami, umów o stworzenie e-booka, produktu kosmetycznego, gadżetu lub innego produktu marki,
  • Doradzamy w sprawie legalności treści udostępnianych na social media.

Oferujemy wsparcie prawne dla wszystkich twórców internetowych, niezależnie od rodzaju platformy na jakiej prowadzą działalność. Posiadając wieloletnie doświadczenie w usługach prawnych dla biznesu doradzimy również:

  • Jak prowadzić nierejestrowaną działalność gospodarczą,
  • Jak rozpocząć jednoosobową działalność gospodarczą,
  • Jak założyć spółkę (w tym poprzez system s24),

A także, która z powyższych możliwości jest, pod względem prawnym i podatkowym, dobrym rozwiązaniem dla naszego klienta, który rozwija swoją działalność w Internecie.